Wednesday, May 27, 2009

BUATLAH KERJA ELOK SIKIT..

Yang ni aku nak sambung pasal perbualan aku dengan kakak yang aku mengadu kat dia pasal kes pecah masuk hari tu. Kakak aku ceritalah pengalaman dia yang kena pecah masuk juga. Katanya, masa tu kakak aku tidur kat biliknya, laptop ada kat atas katil di kepalanya, mungkin mata perompak tu rabun atau dia tak nak kacau kakak aku tidur tu tak tahulah aku, alhamdulillah, perompak tu tak ambil laptop tu. Yang kawan dia pula, perompak tu ambil, antara barang-barang yang hilang masa tu adalah laptp dan handset.

Handset tu kakak aku punya, masa tu model 3315, entah lah kenapa perompak tu berkenan sangat, mungkin dia nak contact awek kot. Ok, sambung cerita, lepas semua sedar tentang rompakan tu, kawan kakak aku bukan main emosinya dia, yelah, telefon handset kakak aku, boleh aje masuk, tapi tak angkat2..macam2 kawan kakak aku mesej kat handset tu.

Ko tahu apa yang kakak aku mesej kat nombor dia tu? dia taip macam ni "BUATLAH KERJA ELOK2 SIKIT, LEPAS NI JANGAN BUAT MACAM NI LAGI, TAK ELOK". Nak pecah perut aku, dia cerita. Sempat lagi berdakwah tu, biasalah ustazah katakan. Tak boleh tegur secara kasar..Kena lembut2..hehhehe


No comments: