Monday, May 25, 2009

APA NASIB DAA...


Jumaat, 22 Mei lepas, aku sedang mengimpikan untuk mengisikan perut aku yang x berape nk kenyang ni dengan maggie sup tulang bersama dengan ikan bilis yang baru aku beli. Sedang seronok dengan dream day tu, kawan aku Yani, melambai-lambaikan dengan perasaan cemas... sedang mata terbeliak ke atas turun tertumpu padanya, terus aku berjalan cepat2, nak berlari penat coz beg sandang berat. Kawan aku ni dah nangis2 dah, aku pelikla, kenapa kan, tengok2 rumah yang aku sewa untuk sementara bagi pra praktikum ni kena pecah masuk, kurang asam jawa betul punya perompak, masuk tak bagitahu kitaorang, anak siapa agaknya tak tahula aku.

Nak nangis tak terkeluar pula air mata ni, jadi aku tergamam jer. Kawan aku dah nangis, cukuplah tu, nanti huru hara pula. Aku tergamam bukannya apa, sebab perompak tu masuk siang hari, masa kitaorang dan jiran-jiran keluar pergi kerja. Tahu-tahu je, kawan2 aku ada juga cakap ada mamat mana ntah tengok2 je dari jauh sejak kebelakangan ni.

Jumaat lepas dah bukan kebelakangan ini dah, tapi dah kejadian pun. Geram sangat2 ni. Banyak barang kawan2 aku yang hilang macam hard disk, mp4, charger nset dan Kamera, mouse, dan modem broadband.

Barang aku tak adalah apa sangat, cuma sekotak brooch jerk. Mungkin perompak tu ada kilang baju tak,, tak pun dia nak bagi present kat awek dia, manala tau. Aku ada juga cakap kat kakak aku, di pun kata macam tu jugak...hehehe.. apepun.. kesian kat kawan2 aku...mangkuk tandas betul punya perompak.


No comments: