Tuesday, February 10, 2009

CAMPUS QUIRK

Yang aku cerita ni rasanya bukan pelik tapi lawak sikit, yang pelik nanti aku bagitahu. Ceritanya macam ni, ade satu hari tu, aku pergi bilik salah satu kakitangan kampus aku ni, aku tak nak cakapla samada dia tu stuff/technicians atau lec. Korang fikir2 la sendiri, kalau time tu korang ada sekali dengan aku, mungkin korang tau,,huhuhu.. ok, kita balik pada cerita aku tadi. Masa tu kitaorg rujuk kat dia nak dapatkan password library online, dah dia cadangkan suh cari je kat library sendiri aku tak dapat, nak masuk yang online punya password pula aku tak tau, nak dijadikan cerita dia nak tolong tepon untuk dapatkan passwordnya. Kitaorg tunggu jela, masa tu dia angkat gagang telefon, and than dia tekan nombor kat keyboard pc nya, aku dan kawan2 macam pelikla, masa tu refleksi aku n kawan2 cam buat tak tau lagi, pastu aku tengok balik, aku terkejutla, masa tu aku kat belakang dia, aku n kawan2 masing2 terlopong n nak tegur tak tergamak pula, punyalah control kitaorg nak gelak, dalam perut memg tak tau nak cakap apa dah..macam nak pecah jadinya. Mgkin dia baru aje perasan yang dia tekan keyboard, secara x sengaja terus dia cakap, “ape ke bodoh saya ni”,katanya.
Aku n kawan2 dah tak boleh nak tahan dah, hanya mampu tersengih macam kerang busuk, takkan nak gelak beb, nanti dihalaunya kitaorg kua x ke naya 2. pas je kitaorg kua, apa lagi, gelak sakan la, lau la de karpet baldu kat lua tu, memg aku pasti terguling2 dah gelak. Nasib baik xde, sampai terduduk je kitaorg gelak.

Nak dijadikan cerita, sem ni pulak kawan aku cerita pasal dia lagi, masa tu dia nak tunjukkan resume, masa tu aku ada sekali tp aku memang tak tau yang resume tu dah ada atas meja dia, nak dijadikan cerita, resume tu memang ada atas sekali dalam banyak2 kertas atas meja dia tu. Dia cakap nak tunjukkan kat kitaorg, dia dah pegang susunan kertas tu, dia cakap, “tadi saya ada nampak resume ni, tapi kat mana ye?”,katanya. kawan aku ni pelikla, dia tengok yang atas skali yang dibelek2 oleh kakitangan ni dah resume, tapi masih mencari2 kat helaian bawah, bukan main kalut lagi mencari, last2 skali memg x jumpa katanya. Lepas keluar member aku cerita, dia kata, "aku nampak dia pegang dah resume tu, yang peliknya, xkan dia x perasan, coz dah banyak kali dia pegang, lagipun dengan penuh yakin lagi dia cakap ada letak kat situ, alih-alih, helaian bawah jugak yang dia cari.”,kata kawan aku.

Hehehe.. tula ceritanya. Yang pelik nak aku cakapkan kat sini ialah, dia x nampak atau di tak perasan..itu aku tak pasti..tolong aku explain kan apa masalah sebenarnya..

p/s korang jangan gelak tau. kalau korang dah tahu siapa kakitangan ni, senyap2 je la..huhuhu..

No comments: