Thursday, March 24, 2011

BILA ALPA MELANDA

Lokasi: Depan Canselori USIM

Ya Allah...
Ampunkan aku,
Disetiap salahku,
Disetiap perlakuanku,
Disetiap rinduku,
Pudar terhadapmu.

Ya Allah...
Andai ini yang perlu ku terima,
Aku menerima ujian dariMU,
Namun bukakanlah hatiku,
Untuk terus bersujud padaMU.

Ya Allah...
Jauhi aku dari kesilapan itu,
Kerana aku insan yang alpa,
Dalam setiap perkara,
Bersama sendu di jiwa,
Terimalah cintaku untukMU dan UtusanMU.

AFGAN - PADAMU KU BERSUJUD

Ku menatap dalam kelam,
Tiada yang bisa ku lihat,
Selain hanya namaMU, Ya Allah,
Esok ataukah nanti,
Ampuni semua salahku,
Lindungi aku dari segala fitnah,
Kau tempatku meminta,
Kau beriku bahagia,
Jadikan aku selamanya,
HambaMU yang selalu bertaqwa,
Ampuniku Ya Allah,
Yang sering melupakanMU,
Saat Kau limpahkan karuniaMU,
Dalam sunyi aku bersujud,
PadaMU.

No comments: