Tuesday, January 5, 2010

Pertrosains Pembuka Tahun 2010

2 Jan 2010
Selamat Tahun Baru kawan-kawan..

Pembuka tahun baru 2010, aku memilih Petrosains yang bertempat di tingkat paling atas KLCC , sebagai pembuka tirai kenangan manis aku. Sepanjang pengembaraan aku disini, banyak yang aku lupa untuk ditulis seperti jenis dan kawasannya. namun begitu, tempatnya memang begitu mengagumkan aku tentang ilmu sains sebenar. dengan ilmu inilah aku mendapat banyak input yang selama ini tidak pernah aku tahu termasuk sejarah berjuta tahun dahulu dan kejayaan yang diperoleh hingga kini.

CAK!!!! Tempat pertama aku teroka selepas naik kereta elektronik yang direka khas.

KOLEKSI WAYANG KULIT: Bukan setakat berbentuk sains semata, disini juga ada dimuatkan tentang zaman permulaan peradaban manusia.

PETROJAYA: Sempat berposing di pintu utama Petrojaya.

PELBAGAI: Terdapat pelbagai replika termasuk Filem Orang Minyak, Mainan Video dan Taman Animasi.

MENARIK: Tiba sahaja ke dalam gua, aku dikejutkan dengan lagu rap yang menarik hati sambil menari pula tu. Memang syok!!!!!!!!

BERAT: Lakonan semata..hehhe..

KREATIF: Tengok boleh, pegang tak boleh...


TULANG: Kat sini terdapat banyak tulang-temulang yang diukir, secara tidak langsung dapat mengimbau kenangan zaman purbakala dahulu yang aku sendiri tidak pernah merasainya.

p/s: Jangan lupa ke sana!!!

No comments: